sábado, 22 de septiembre de 2012

Les TAC com eina d'innovació pedagògica

Com explica el text Innovación pedagógica con TIC y el desarrollo de las competencias informacionales y digitales d'en Manuel Area Moreira, en els darrers anys les noves tecnologies han anat guanyat un lloc d'honor a les aules i les escoles, pressuposadament per a provocar un canvi pedagògic que millori el camí de l'educació. Trobem que cada vegada més, els alumnes fan els deures a través d'internet, els professors projecten les explicacions a través de power points, etc.

Però la implementació de les noves tecnologies a l'aula ha provocat realment un canvi pedagògic? Què entenem per canvi pedagògic?

Crec que el verdader canvi en l'ús de les TIC tracta d'enforcar-les cap a un ús transformador , que provoquin canvis i aprenentatges significatius en l'alumne i que es basin en el pensament crític.  La realitat és, però, que tot sovint es fan servir simplement com a suport pedagògic, per el·laborar materials o per cercar informació; i això és donar un ús simplement transmissiu o reproductor de les TIC en l'educació.

Per a que hi hagi un canvi, una millora i una innovació real, cal que el model pedagògic justifiqui les pràctiques d'ensenyament i aprenentatge que es desenvolupen a través, o gràcies a, les noves tecnologies i, per a que això es doni, és necessari que els professionals de l'educació siguem conscients del potencial i els inconvenients de cada eina. 

Com a exemple del bon integrament de les tecnologies i d'una bona proposa d'innovació pedagògica, us deixo el testimoni que ofereix l'escola SEK- El Castillo.




No hay comentarios:

Publicar un comentario