viernes, 23 de noviembre de 2012

El llibre digital, un canvi pedagògic?

Avui dia sembla que el llibre digital ha creat una revolució pedagògica a les aules del nostre voltant: Ho veiem a les noticies, ens en parlen els veïns i els nens del nostre voltan criden emocionats sobre el que han fet a clase.
Sense dubtar-ho, és un canv. I, evidentment, implica avantatges sobre el llibre de text tradicional, sobretot a nivell de rapidesa i interacció.
De fet, en la següent pàgina web, es resumeixen de forma acurada i crítica les potencialitats i febleses del llibre digital: Ventajas y desventajas del libro electrónico


Però implica un canvi de paradigma pedagògic? És realment un avenç? Millorarà els resultats acadèmics?

Al ferme aquestes preguntes, no m'estic posicionant en contra d'emprar les TIC en l'educació, donat que és evident que els resultats són molt positius: De fet, si cliqueu al link següent podeu obtenir l'estudi realitzat per Pere Marquès i Miguel Angel Prats, on queda demostrat la millora que aporten les TIC a l'educació: Estudi Pere Marquès i Miguel Angel Prats.

Pel que fa al llibre digital, sembla que les potencialitats i les febleses queden al mateix nivell, i realment no aporta un canvi de paradigma pedagògic, si no que es un suport de la pedagogia actual.I en tant als resultats, sembla ser que haurem d'esperar als estudis. 

El que vui dir, simplement, és que cal posar en perspectiva aquesta passió per la tecnologia i ser crítics amb la seva contextualització, els seus pros i els seus contres. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario